درس عربی عمومی پایۀ دوازدهم

  دربارۀ درس عربی هدف دار جامع کنکور عمومی ۱۲ مشاوران آموزش: رویکرد ترجمه محور  از حیث بررسی مفصل بخش واژگان در قالب جملات عربی وترجمۀ آن ها به زبان فارسی و هم چنین تفکیک بخش ترجمه ودرک مطلب. تأثیر کاربرد قواعد در شیوۀ ترجمه بررسی درس به صورت همه جانبه اعم از واژگان وقواعد وترجمه ودرک مطلب. بررسی واژگان ذکر شده …

درس عربی عمومی پایۀ دوازدهم ادامه مطلب »

پیام آموزش، شماره ۱

این مجله آموزشی حاصل همایش‌های تخصصی علوم انسانی در شیوه تدریس است. معرفی اجمالی نشست‌ها: همایش «شیوه‌های تدریس ریاضی به زبان انسانی‌ها» که با حضور مولف انسانی آقای دکتر صدر برگزار شد.  کارگاه متن‌خوانی دومین مطالب جذاب این مجله است که می‌توانید به شیوه متن‌خوانی آشنا شوید. مولفین کتاب درسی در نشست «شیوه نوین تدریس در …

پیام آموزش، شماره ۱ ادامه مطلب »

«بومی سازی علوم انسانی» وضعیت را بدتر کرده‎است

متاسفانه در رابطه با علوم انسانی شعارهای زیادی داده می‌شود ولی اقدام بزرگی برای آن انجام نمی‌گیرد. اقداماتی همچون «بومی سازی علوم انسانی» بیش از آنکه به ارتقا علوم انسانی کمک کند، وضعیت آن را بدتر کرده‎است. زمانی علوم انسانی می‌تواند موثر واقع شود که سازمان‌هایی که در حوزه مسائل شهری فعالیت می‌کنند از منظر اجتماعی و انسانی به حل مسائل بپردازند و به مسائلی همچون ترافیک، ساختمان سازی، معماری و… به مثابه پدیده‌های اجتماعی بنگرند.

مجموعه فازهای امتحانی مشاوران

مجموعه نمونه سؤالات امتحانی رشته علوم انسانی و دروس عمومی مزیت مطالعه مجموعه فاز های امتحانی (نمونه سؤالات) مشاوران آموزش: مؤفقیت در امتحانات پایان ترم دسترسی به پاسخنامه تشریحی سؤالات با مجموعه کتاب های فاز امتحان مشاوران، دانش‌آموزان می توانند همراه با تدریس معلم در طول سال نمونه سوال مربوط به مباحث را بخوانند و پاسخ …

مجموعه فازهای امتحانی مشاوران ادامه مطلب »

علوم انسانی نارسا

به گزارش مرکز ترویج علوم انسانی وبه نقل از خبرگزاری فارس: در مراسم افتتاحیه همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت که در مرکز هممایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تغییرات و تحولات علوم انسانی و علوم اجتماعی سخن گفت:  همه ما می‌دانیم که علوم …

علوم انسانی نارسا ادامه مطلب »

علمِ به دور از جامعه

یادداشت محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی: یکی از معضلات اساسی نظام علمی در ایران تولید علم بی‌تقاضاست. تولید علم بی‌تقاضا هم به همان اندازه تولید کالای بی‌تقاضا هدر دادن منابع و به تدریج ضایع کردن نظام تولید است. تولید علم بی‌تقاضا در نهایت به پیدایش «جزیره تولید علم» خواهد انجامید. «جزیره تولید …

علمِ به دور از جامعه ادامه مطلب »

شهرهای مرزی، محروم از دسترسی آموزشی 

مصاحبه با ناصر فولادنیا   لطفا خودتان و رشتۀ تحصیلی‌تان را معرفی بفرمایید: بنده افتخار همکاری با گرو‌های آموزشی را دارم و همانطور که آگاهید این حوزه جای کار بسیاری دارد و از آنجا که کشور ما از کشورهای صاحب پیشینۀ فرهنگی و تمدنی غنی است، درخور پژوهش است، همچنین آموزش و پرورش نیز به رشته‌های …

شهرهای مرزی، محروم از دسترسی آموزشی  ادامه مطلب »

اتهامِ خصوصی‌سازی بر دامانِ مدارسِ غیردولتی

به گزارش خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی ۵ اسفند۹۷ مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی وابسته با تاکید بر افزایش مهارت، خلاقیت و یادگیری در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار گردید. اهداف اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی در حوزۀ تعلیم و تربیت، تقویت رویکرد پژوهش …

اتهامِ خصوصی‌سازی بر دامانِ مدارسِ غیردولتی ادامه مطلب »

معرفی درس عربی پایه دهم علوم انسانی (درس هفتم)

معرفی درس عربی پایه دهم مشاوران آموزش (درس هفتم) براساس طرح درس وزارت آموزش و پرورش این معرفی‌نامه همانطور که قبلا ذکر گردید با استناد به طرح درس ملی عربی پایه دهم  (عربی جامع کنکور انسانی (۱۰ و ۱۱) مشاوران آموزش) در سال ۱۳۹۷ می باشد. دربارۀ درس هفتم عربی پایه دهم مشاوران آموزش:  بررسی …

معرفی درس عربی پایه دهم علوم انسانی (درس هفتم) ادامه مطلب »

نشست تجربۀ زیسته میان فرهنگی ایرانی(بخش دوم)

ادامه گزارش نشست: پدر من، ابوالقاسم بختیار،  همیشه از ما انتظار داشت که همچون خودش در حرفۀ پزشکی تحصیل کنیم و در همین زمینه مشغول به کار شویم. ولی از آنجا که من علوم تجربی را برای تحصیل انتخاب نکرده‌بودم، نمی‌توانستم حرفۀ پدرم را ادامه دهم. از همین روی تصمیم گرفتم که کتاب طب ابوعلی …

نشست تجربۀ زیسته میان فرهنگی ایرانی(بخش دوم) ادامه مطلب »

به بالای صفحه بردن