کنکور ۹۸ دو سؤالی می‌شود

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در آخرین جلسه خود به شیوه برگزاری کنکور ۹۹ اشاره کرد که بر اساس مصوبه شورا کنکور سال آینده با دو نوع سوال برای داوطلبان نظام آموزشی جدید و قدیم برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی به نقل از خبرگزاری تسنیم: کنکور سال ۹۸ با دو نوع …

کنکور ۹۸ دو سؤالی می‌شود ادامه مطلب »

نتایج حاصل از ویژگی های روش تدریس فعال وپویا

(قسمت سوم) ویژگی های روش تدریس فعال وپویا   پرواضح است که توجه به کارهای گروهی دانش آموزان می تواند به بسیاری از این اهداف جامۀ عمل بپوشاند. چرا که دانش آموز مفهوم مشارکت، همکاری وتعاون در آموزش را در می یابد.  در نتیجۀ هم فکری با دانش آموزان هر کدام از اعضا از قدرت …

نتایج حاصل از ویژگی های روش تدریس فعال وپویا ادامه مطلب »

ویژگی های روش تدریس فعال وپویا

(قسمت دوم) روش تدریس فعال وپویا در کلاس های درس پیش از این ذکر شد که کلاس های درس دچار نوعی رکود هستند ومعلم محور بوده، دانش آموزان نیز نقش کلیدی ای در پیشبرد امر آموزش ندارند، از طرفی سه سند تحولی در جهت رشد این مسأله تهیه شده است. از جانبی دیگر نیز بیان …

ویژگی های روش تدریس فعال وپویا ادامه مطلب »

هر سازمانِ موفقی مرهون نیروی انسانی باانگیزه است

رخشانی مهر: کارمندان در محیط کار خود باید فرصت و شرایط خلاقیّت داشته باشند. به گزارش خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی به نقل از خبرگزاری پانا: مهرالله رخشانی مهر در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی و سرپرست حراست سازمان نوسازی مدارس گفت: تأمین آرامش‌خاطر و امنیت …

هر سازمانِ موفقی مرهون نیروی انسانی باانگیزه است ادامه مطلب »

چگونگی بهبود روش تدریس دبیران

(قسمت اول) طرح موضوع چالش های روش تدریس دبیران  ضمن مقالۀ  یادگیری رشددهنده«ارائۀ الگويي سه ضلعي براي تعالي مدرسه از طريق اصلاح فرايند يادگيري» دکتر امانی تهرانی پژوهشی ذکر شده است که بدین شرح است؛ نتايج پژوهشــي که در کلاس هاي درسي پنج استان ايران انجام شده نشان مي دهد که؛  نحوۀ اداره کلاس هاي …

چگونگی بهبود روش تدریس دبیران ادامه مطلب »

فضای آموزشی و رشد تفکر خلاق

ژان پیاژه روان‌شناس  برجسته رشد هدف اساسی آموزش و پرورش را تربیت انسان‌هایی می‌داند که قابلیت انجام کارهای جدید را داشته باشند و فقط آنچه را که سایر نسل‌ها انجام داده‌اند تکرار نکند. یعنی افرادی خلاق، مبتکر و مکتشف تربیت کرد. دیگر هدف تعلیم و تربیت آموزش تفکر انتقادی است. تا صرف پذیرفتن هر آنچه …

فضای آموزشی و رشد تفکر خلاق ادامه مطلب »

رویکرد آموزش عالی مغایر با آموزش‌وپرورش عمومی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش مقطع ابتدایی و متوسطه اول دچار انحراف از مأموریت اصلی شده‌ایم. به گزارش خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی به نقل از خبرگزاری پانا: سید محمد بطحایی روز گذشته ۲۵ اسفند در نشست با رؤسای ادارات سازمان استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان‌های یزد، خراسان رضوی، قم، شهر تهران، …

رویکرد آموزش عالی مغایر با آموزش‌وپرورش عمومی است ادامه مطلب »

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی

به نقل از دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره: دانش آموزان سراسر کشور در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند برای شرکت در جشنواره آثار خود را از ۲۰ اسفندماه سال جاری لغایت ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده در سایت جشنواره به نشانی  www.madresefestival.ir ارسال کنند. اهداف این جشنواره عبارتند از: – استعدادیابی در زمینه هنر در راستای طرح شهاب آموزش …

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی ادامه مطلب »

به بهانه زادروز هوشنگ گلشیری

هوشنگ گلشیری در ۲۵ اسفند ۱۳۲۱ در اصفهان دیده به جهان گشود و در ۱۶ خرداد ۷۹ در تهران درگذشت. گذشته از بیوگرافی گلشیری که هر ادب دوستی از آن مطلع است، وزنۀ سنگین گلشیری در ادبیات معاصر ایران بسیار سنگین و اثرگذار است. گلشیری تعدادی از داستان‌های کوتاه و چند شعر خود را در …

به بهانه زادروز هوشنگ گلشیری ادامه مطلب »

نظام آموزشی باید به نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شود

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: عنصر اصلی حل مشکلات آموزش و پرورش، معلم است که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم‌ها هستیم. به گزارش خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی در برنامه تلویزیونی پرسشگرِ شبکۀ آموزش با چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش …

نظام آموزشی باید به نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شود ادامه مطلب »

به بالای صفحه بردن