ستاد مدیریت بحران: تعطیلی مدارس در لرستان

به گزارش خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی به نقل از خبرگزاری تسنیم: بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران در نورآباد، کاکاوند و سیلاخور، تمام مدارس شهری و روستایی به‌مدت دو روز تعطیل و آغاز فعالیت آموزشی این مدارس از ۱۹ فروردین است. در خرم‌آباد نیز طبق تصمیم ستاد مدیریت بحران، تمام مدارس شهرستان روز شنبه …

ستاد مدیریت بحران: تعطیلی مدارس در لرستان ادامه مطلب »

اجرای مؤثر روش تدریس فعال (دانش آموزمحور)

(بخش پنجم) اجرای مؤثر روش تدریس فعال (دانش آموزمحور) تا پیش از این تنها سعی بر این بود که چرایی عدم توجه به روش تدریس فعال ودانش آموزمحور را مورد بررسی قرار داده وضرورت توجه به این رویکرد در امر آموزش را نیز بیان کنیم. علاوه بر این به ارائۀ تعریف صحیحی از این روش …

اجرای مؤثر روش تدریس فعال (دانش آموزمحور) ادامه مطلب »

تجهیز سیستم‌های گرمایشی در مدارس آسیب‌دیده

به گزارش خبرنگار مرکز ترویج علوم انسانی و به نقل از خبرگزاری پانا: مهراله رخشانی‌مهر، در جلسه بررسی وضع مدارس آسیب دیده ناشی از سیل که در سالن وحدت آموزش و پرورش شهرستان آق قلا برگزار شد،اظهار داشت: «از دیرباز، مدارس مکان مقدسی برای تعلیم و تعلم بوده است اما با توجه به حوادث اخیر …

تجهیز سیستم‌های گرمایشی در مدارس آسیب‌دیده ادامه مطلب »

استقرار ۲۰۰کانکس جهت برگزاری کلاس‌های درسی در مناطق سیل‌زده

شاپور محمدزاده، نماینده ویژه وزیر آموزش وپرورش در مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: خانواده‌ها نگران آموزش فرزنشان خود نباشند و برای آنها کلاس فوق‌العاده برگزار می‌شود. نماینده ویژه وزیر آموزش وپرورش در مناطق سیل‌زده لرستان با اظهار تاسف از حادثه سیل در استان لرستان بیان کرد: در شهرهای پلدختر و معمولان راه ارتباطی تعداد زیادی از …

استقرار ۲۰۰کانکس جهت برگزاری کلاس‌های درسی در مناطق سیل‌زده ادامه مطلب »

An Intercultural-Interreligious Dialogue

:Hi Dr.Omira welcome to Iran, please introduce yourself and tell us about your Carrere in general- I’m from Ireland actually, I was born in Ireland. It is a small country. When I say Ireland I mean south Ireland the Republic for Ireland that is very important. I did my university’s studies in England, and then …

An Intercultural-Interreligious Dialogue ادامه مطلب »

ویژگی های روش تدریس فعال(دانش آموز محور)

(بخش چهارم) ویژگی های روش تدریس فعال(دانش آموز محور) معلمی که با انجام کار گروهی در کلاس با ارائۀ؛ روش پرسشگری، روش حل مسأله، درگیر کردن فراگیران با مسأله، دوری از شیوۀ کهنۀ سخنرانی در تدریس، دانش آموزان را در امر فرایند یاددهی یادگیری مشارکت می دهد، بدون شک به نتایج سودمند ورضایت بخشی دست …

ویژگی های روش تدریس فعال(دانش آموز محور) ادامه مطلب »

معرفی روش تدریس فعال(دانش آموز محور)

(بخش سوم) روش تدریس فعال(دانش آموز محور) در ابتدا به ضرورت تحول در روش های تدریس سنتی وایجاد تحول در روش های تدریس پویا وفعال پرداختیم.  هم چنین چرایی تداوم شیوه های سنتی در امر آموزش مورد بررسی قرار گرفت. حال تفاوت های روش تدریس فعال ومنفعل، شاگردمحور ومعلم محور را ذکر می کنیم. تفاوت …

معرفی روش تدریس فعال(دانش آموز محور) ادامه مطلب »

به مناسبت روز جهانی اوتیسم

دانش‌آموزان و خانواده‌‌های درگیر اوتیسم در ایران با مشکلات متعددی برای آموزش مواجه هستند. نوشته زیر یادداشت فاطمه ذوالقدر در خصوص روز جهانی اوتیسم است. «روز جهانی اوتیسم، مصادف با ۱۳ فروردین اقدامی برای آگاهی، شناخت و اصلاح و تغییر نگرش نسبت به افراد مبتلا به این بیماری و به رسمیت شناختن حقوق آنان به …

به مناسبت روز جهانی اوتیسم ادامه مطلب »

روز طبیعت و آموزش و پرورش

مصادف شدن ۱۳بدر با بارندگی‌های اخیر و عدم امکان خروج از خانه و بهره از طبیعت در تعطیلات ۹۸  فرصتی را فراهم آورد که در خصوص روز طبیعت عمیق‌تر بیاندیشیم. سیل، رانش‌زمین، آب‌گرفتگی معابر، ریزش کوه و… سرتیتر بسیاری از اخبار در چند روز سپری‌ شده در سال ۹۸ است. -آیا طبیعت از ما انتقام‌ …

روز طبیعت و آموزش و پرورش ادامه مطلب »

چرایی تداوم شیوه های سنتی در امر آموزش

(بخش دوم) چرایی تداوم شیوه های سنتی در امر آموزش با توجه به تأکیدات فراوان کارشناسان وفعالان عرصۀ آموزش بر عدم پویایی کلاس های معلم محور، هم چنان دبیران بر شیوه های آموزشی قدیمی خود تکیه دارند. عبارت كلاس دانش آموز محوري عبارت جديدي نيست . سال هاست كه معلمان متوجه شده اند دانش آموزان …

چرایی تداوم شیوه های سنتی در امر آموزش ادامه مطلب »

به بالای صفحه بردن