دستهبندی: خوانش پریشی/ روانشناسی
نویسنده: مصطفی تبریزی
انتشارات: فراوان
تعداد صفحات: ۱۴۴
«کاش برای آموختن به من، به راهنمایی شفاهی و آموزش کلامی بسنده نمیکردی
من نیازمند رهبری عملی توام،
کاش مرا آزاد میگذاشتی و از کندی حرکاتم ناشکیبا نمیشدی
وبه خاطر عملکرد ناشیانهام، فرصت کسب تجربه و یادگیری را از من سلب نمیکردی
کاش مرا سرزنش نمیکردی، که من به علت عدم توانایی مستحق ملامت نیستم…»
اختلال خواندن در کودکان نه به معنای بی استعدادی است و نه کم هوشی. این دانش آموزان نمی توانند کتابهای درس علوم، ریاضی و امثال آن را بخوانند و بنابراین در آن درسها نیز با مشکلاتی روبرو میشوند. اما این اختلال نباید باعث نگرانی والدین یا معلمان این دانشآموزان گردد، چراکه همچون بسیاری از اختلالات دیگر قابل درمان است. نویسندۀ کتاب، آموزگاران و افراد درگیر با این مشکل را به «صبوری» و «افزایش آگاهی» در این زمینه دعوت میکند. چنانچه در فرآیند درمان این گروه از دانشآموزان، موفق عمل شود چه بسا که شخصیتهای نخبهای از میان آنان سر برآورد. لئوناردو داوینچی و والت دیسنی، مایکل فارادی و جیمز کلرک، بتهون و موزارت، هانس کریستین اندرسون ازجملۀ این افراد هستند که در کودکی از اختلال خواندن رنج میبردند.
شما با مطالعۀ کتاب اختلال در خواندن میتوانید خود را به سلاحِ آگاهی مجهز سازید و در مورد اختلال خوانش پریشی شناخت پیدا کرده و از بروز هرگونه رفتار نادرست و کم حوصلگی در برابر این نوع از کودکان جلوگیری کنید و در نهایت به درمان این دانشآموزان کمک نمایید.