۱-لطفا معرفی کوتاهی از رشته تحصیلیتان بفرمایید.
سید حسن پارسایی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی هستم و سرگروه درس آمادگی دفاعی میباشم.
۲-آقای پارسایی چرا علوم انسانی را برای تحصیل و چرا گروههای آموزشی را برای کار انتخاب کردید؟
به خاطر انگیزه و علاقه وافری که به علوم انسانی داشتم این رشته را برای تحصیل انتخاب نمودم. ضمن اینکه آن زمان در منطقه محل تحصیلم به جز این، رشته دیگری وجود نداشت. فعالیت در گروههای آموزشی را هم به خاطر ارتباط تنگاتنگی که با دبیران و کارکنان گروههای آموزشی کشوری داشتم انتخاب نمودم، البته علاقه و اشتیاق بسیاری هم به این حوزه داشتم.
۳-اهداف گروههای آموزشی چیست و شما به عنوان سرگروه گروههای آموزشی چه برنامههایی جهت ارتقای مهارت دبیران علوم انسانی پیشرو دارید؟
اهداف گروههای آموزشی
- ارتقای سطح دبیران
- بازدید از کلاس درس دبیران
- ارتباط با دبیران هم رشته
- تبادل اطلاعات با دبیران
- برگزاری کارگاههای درسی
- شرکت در همایشهای کشوری و منطقهای
برنامهها
- تشریح برنامه عملیاتی
- آشنایی دبیران با شیوههای نوین تدریس
- هدایت دبیران برای همکاری با گروههای آموزشی
- تشریح مزایای ندریس مجازی و کلاس هوشمند
۴-به نظرشما آقای پارسایی چه اقداماتی در جهت ارائه و توسعه شیوههای نوین تدریس علوم انسانی بهتراست انجام گیرد؟
بهتر است شیوۀ تدریس دانشآموز محور باشد
تدریس دو سویه باشد
حمایت مالی از دبیران برای انگیزه بخشی انجام گیرد
۵-مؤلفین کتاب درسی افراد مؤثر در حوزه تخصصی و سازمانهایی که با اهداف ارتقای علوم انسانی فعالیت میکنند، چه کمکی به پیشرفت شیوه تدریس دروس علوم انسانی میکنند؟
کتابهای درسی را به شکلی تألیف کردهاند که با شیوههای نوین تدریس همخوانی داشته باشند.
۶-ایا گروههای آموزشی همگام با رشد تکنولوژی و توسعه اطلاعات اقدامات مؤثری به منظور اطلاعرسانی موضوعات مربوط به کتاب درسی انجام داده است؟
بله، نقد و بررسی کتابهای جدیدالتألیف و اعتبارسنجی آنها، برگزاری کارگاههای علمی و اموزشی، تهیه و ارسال جزوات علمی آموزشی، ارتباط مستمر با دبیران
۷-ما به عنوان مرکز ترویج علوم انسانی با هدف ارتقای جایگاه علوم انسانی چه کمکی در این راستا میتوانیم ارائه بدهیم؟
بررسی کتابهای مختلف در رشته مربوطه و تشویق همکاران به مطالعه آن
۸-گروههای آموزشی چه نقشی در سنجش تکوینی و فناوریهای آموزشی دارند؟
برگزاری کارگاههای متعدد در زمینه انواع ارزشیابی و سنجش تکمیلی و برگزاری جشنوارههای مختلف و تاکید بر فناوریهای آموزشی