سرپرست آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و اقدامات سال ۹۷

به نقل از پانا:

عمادی، سرپرست آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش از امور اجرایی این معاونت در سال گذشته  (۹۷) توضیحاتی ارائه کرد

عبدالرسول عمادی گفت: «خوشبختانه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ که از مهر ماه آغاز شد چند کار را به صورت جدی در استان‌ها در دستور کار قرار دادیم. یکی از این برنامه‌ها آموزش‌های مهارتی تحت عنوان برنامه ایران مهارت بود که در دوره متوسطه اول به اجرا درآمد.»

وی افزود: «در سال ۹۷ با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت توسعه آموزش‌های مهارتی برای سال ۹۸-۹۷، برنامه ایران مهارت به همه استان‌های کشور تعمیم داده شد و در ۱۰ درصد مدارس متوسطه سال اول این طرح اجرا و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از جانب خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مدیران مدارس شد.»

سرپرست آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: «در سال ۹۷ و در حوزه کار و دانش، توسعه برون‌سپاری آموزش‌های مهارتی کار و دانش را در همه استان‌های کشور اجرا کردیم و تحولات بزرگی در این حوزه رخ داد. توافق‌نامه‌‌ای با سازمان شهرک‌های صنعتی منعقد و دفاتر مشترکی را در استان‌های کشور تأسیس کردیم.»

عمادی گفت: « طبق این توافق‌نامه، نیروهای مستقر در این دفترها به طور مرتب با شرکت‌های صنعتی و تولیدی و خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی در ارتباط هستند و هنرجویان ما برای آموزش‌های مهارت‌محور در این محیط‌ها حاضر می‌شوند.»

سرپرست آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در سال ۹۷، گفت: «در تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، جامعه خیرین تجهیز هنرستان‌ها را تشکیل دادیم که این جامعه ان‌شاءالله مثل جامعه خیرین مدرسه‌ساز بتواند نقش مؤثری را در جذب اعتبارات خیرین برای هنرستان‌ها ایفا کند. برای دریافت اعتبارات کیفیت‌بخشی و اعتبارات مربوط به تجهیز هنرستان‌ها هم در سال ۹۷ هم منتظر تخصیص و دریافت از خزانه هستیم که آن‌ها را هم به استان‌ها تزریق بکنیم.»

عبدالرسول عمادی گفت: «در شاخه نظری در سال ۹۸ همچنان موضوع توسعه متوازن رشته‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی ماست. همچنان ۶۲ تا ۶۳ درصد دانش‌آموزان در شاخه نظری هستند که از این جمعیت هم بیش از ۸۰ درصد آن‌ها در رشته تجربی و انسانی تحصیل می‌کنند. هدف ما این است که این توسعه متوازن را به نفع رشته ریاضی جابه‌جا کنیم و دانش‌آموزان به سمت رشته ریاضی بروند.»

توضیح عمادی در خصوص کنکور در سال ۹۸ اینگونه بو: «کنکور اگر چه همچنان مسئله خانواده‌ها است اما مسئله آموزش و پرورش نیست. ولی همچنان به دلیل نیازهایی که خانواده‌ها احساس می‌کنند در استان‌ها برنامه‌های مختلفی با حمایت خیرین، بخش‌های غیردولتی و دستگاه‌های دیگر و شوراهای آموزش و پرورش کلاس‌های خوب و مفیدی برای آمادگی دانش‌آموزان برگزار شده است.»

او ادامه داد: «در سال ۹۸ که پایه دوازدهم ما مستقر شد، ۳۰ درصد تأثیر مثبت سابقه تحصیلی در کنکور اعمال می‌شود. برای سال ۹۹ هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده اما امیدواریم که در موضوع کنکور خانواده‌ها تلاش کنند فرزندانشان را با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، کم‌کم از این رقابت مخرب فاصله دهند و منطقی به مساله نگاه کنند. ما می‌خواهیم تا پایان برنامه ششم دانش‌آموزان بیشتری جذب رشته‌های مهارتی و فنی شوند.»

عمادی در پایان گفت: «در سال ۹۸ برنامه تعالی مدیریت آموزشگاه‌ها را همچنان با جدیت اجرا خواهیم کرد؛ چون اجرای سند تحول در گروه اجرای این برنامه است. خوشبختانه اجرای این برنامه به بلوغ خیلی خوبی هم رسیده و اراده قوی‌ برای عملیاتی شدن این برنامه وجود دارد. به طور کلی هدف ما در سال ۹۸، توسعه همه برنامه‌هایی است که در سال ۹۷ آغاز شد.»

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن