سند تحول بنیادین به مثابه سند ملی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از همراهی و مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای کامل سند تحول بنیادین خبر داد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه کمیته هماهنگی و پایش برنامه‌های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با عنوان «بررسی نقش دستگاه‌ها (عوامل سهیم و موثر) در اجرای برنامه‌های تحولی» که با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزار شد گفت: «سند تحول بنیادین یک سند ملی است که عزم ملی می‌خواهد و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند آن را اجرا کند و نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌ها دارد.»

نویدادهم افزود: «سند تحول بنیادین ناظر به آینده است که به نظر می‌رسد آموزش و پرورش در کلان قضیه کم‌‌رنگ خواهد شد و آموزش و پرورش در کنار سازمان‌ها و نهادهای دیگر (عوامل سهیم و موثر) در تعلیم و تربیت موثر خواهد بود.

وی افزود: «روزگاری آموزش و پرورش حرف اصلی را در تعلیم و تربیت می‌زد و اکنون رقبایی چون رسانه و خانواده جایگاه آموزش و پرورش را کم رنگ کرده است یک خطای استراتژیک که در سیستم دیده می‌شود این است که در لیست هیچ وزارتخانه و سازمانی به آموزش و پرورش نگاه ویژه نشده است.

او با اشاره به نقش سایر دستگاه در اجرای کامل سند تحول بنیادین، افزود: «نقش و وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در قالب یک نقشه راه با توجه به موضوعات ملی و مشارکت دوسویه با آموزش و پرورش که هر دو برنده خواهند بود در قالب یک عزم ملی برای اجرای سند تدوین و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی و یا مجلس و دولت برسد.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: «برای اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها هستیم و شورای عالی آموزش و پرورش باید از ظرفیت حضور وزرایی که عضو شورای عالی هستند برای اجرایی کردن سند استفاده کند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن