بررسی ساختار کلی درس اول فینال عربی (انسانی) مشاوران آموزش

 درس اول فینال عربی (رشتۀ انسانی) مشاوران دارای بخش های مختلفی می باشد؛

  1.  درسنامه ای موجز، متناسب با امتحان نهایی تحت عنوان مهارت ها
  2. نکات کاملا کلیدی وکنکوری
  3. آزمون در سه سطح مختلف

دسته بندی درسنامه در چهار قالب

  • مهارت واژه شناسی ودرک وفهم
  • مهم ترین جملات مفهومی
  • مهارت شناخت وکاربرد قواعد
  • مهارت ترجمه

وجه تمایز: گزیده ای از مهم ترین وکلیدی ترین نکات به صورت اختصاری

کاربرد مشاورۀ درسی

این روش نیز خاص کتاب های مشاوران آموزش می باشد که در پی ارائۀ مشاوره به دانش آموز برای یادگیری بهتر می باشد.

دارای سه آزمون در سطوح گوناگون متوسط، دشوار ۱، دشوار۲ (نهایی)

 در این بخش هر سه مخاطب در شیوۀ طراحی سؤال وپاسخ به تمارین امتحان نهایی در نظر گرفته شده است.

به عنوان نمونه در بخش درک مطلب:

در قسمت درک مطلب آزمون سطح متوسط این درس؛(ص ۱۱) مطابق با ص ۲ کتاب درس

بخش درک مطلب به صورت یک  شعر دو بیتی متوسط ارائه شده است و سؤالاتی نیز از آن مطلب به صورت مفهومی وتشخیص صحیح وغیر صحیح بودن جمله از لحاظ محتوایی وتشخیص متضاد مطرح شده اند.

در قسمت درک مطلب آزمون سطح دشوار ۱ این درس؛(ص ۱۳) جملۀ اول مطابق با ص ۱۱ کتاب درسی

بخش درک مطلب به صورت یک متن سه خطی دشوار ارائه شده است وسؤالاتی نیز از آن به همان شکل مطرح گردیده است.

در قسمت درک مطلب آزمون سطح دشوار  ۲ این درس؛(ص ۱۵) مطابق با ص ۳ کتاب درسی

بخش درک مطلب به صورت یک شعر چهاربیتی دشوارتر ارائه شده و سؤالاتی به شکل گذشته مطرح گردیده است.

وجه تفاوت این درک مطلب با دو درک مطلب گذشته نه تنها از جنبۀ دشواری متن می باشد، بلکه به جای توجه به متضاد در متن که به نوعی زیرمجموعۀ سؤالات واژگانی می باشد، بخش قواعد مورد توجه قرار گرفته است.

از جانب دیگر باید گفت که درک مطلب در این بخش ها به دو صورت نظم ونثر طراحی گردیده است که به دانش آموز قدرت تحلیل تیپ شناسی انواع سؤالات مفهومی را می دهد.

دارای پاسخ نامۀ مختصر ومفید

رعایت حد اعتدال در پاسخ نامه در عین جامعیت پاسخ ها، از این رو که پاسخ ها به صورت کامل مطابق با سؤال هستند ونکته ای از قلم نیفتاده است، اما در این جامعیت پاسخ نامه اصل اختصار رعایت گردیده است وتوضیحات مفصلی ارائه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن