حسینی در جمع نمایندگان مجلس

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش جزئیات مباحث مطرح‌شده در دیدار روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام علی عسکری گفت: «اولین جلسه سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات که با دعوت رسمی ریاست کمیسیون انجام شده بود، روز گذشته برگزار شد، در این جلسه بنده و چند نفر از معاونان وزارتخانه، دکتر حسینی را همراهی می‌کردیم.

دستور جلسه در نامه کمیسیون به ایشان دو محور مهم را تعیین کرده بود، یکی درباره برنامه‌های کاری دکتر حسینی در آموزش و پرورش و دیگری موضوع پرداخت‌ها و معوقات معلمان و کارکنان وزارت.»

وی افزود: «در این باره آقای حسینی بیشتر در بخش اول دستور جلسه تمرکز داشتند و مطالبی را ارائه کردند که مورد تحسین نمایندگان قرار گرفت. بنده لازم است به این نکته اشاره کنم که آقای دکتر حسینی را از زمان دانشجویی و رزمنده بودن ایشان در گردان ولی‌الله در دفاع مقدس می‌شناسم. آن موقع به صورت نیمه‌وقت در مرکز تربیت معلم شهیدبهشتی مشهد تدریس داشتند.

ایشان کار را در حوزه مهم دستگاه تعلیم و تربیت از معلمی شروع کردند و بحمدالله با نشاط و کارآمدی، به استادی رسیده‌اند وچند سال پیاپی استاد نمونه دانشگاه فرهنگیان شدند.

تحصیلات‌ عالی مرتبط ایشان با آموزش و پرورش، شناخت دقیق‌شان از حوزه تعلیم و تربیت، توان مدیریتی و تجربه کافی و از همه مهم‌تر تفکر نوگرایانه و تحول‌آفرین ایشان با انگیزه بالای خدمتی از شاخص‌های مهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش است.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: «دکتر حسینی بر همین مبنا و سابقه‌ای که اشاره کردم خطاب به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کردند در حوزه آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت، چراغ راه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و اگر دولت و مجلس حمایت همه‌جانبه داشته باشند، با یک تیم مدیریتی منسجم و کارآمد، این سند مهم و سرنوشت‌ساز امکان تحقق دارد.

او در واقع راهکارهایی که برای تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش وجود داشته را برشمردند و با اشاره به زیرنظام‌های این سند که در آموزش و پرورش به انجام رسیده است و با تشکر از خدمات وزرای قبلی به ویژه آقای فانی و جناب آقای بطحایی خواهان حمایت مجلس و نمایندگان در این باره شدند.»

عسکری گفت: «آقای حسینی در این باره گفتند ترویج فرهنگ رضوی در مدارس، تغییر روش تعلیم و تربیت، اصلاح نظام ارزیابی از حالت تست‌زنی به حالت محتوایی، تعادل‌بخشی به هویت دینی و ملی، ساماندهی مدارس و اجرای طرح مدرسه‌محوری، بودجه‌ریزی عملیاتی، تفاهم با سایر دستگاه‌های برای حل مسائل آموزش و پرورش، توسعه فنی و حرفه‌ای مدارس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اولویت‌دادن به اوقات فراغت وعدالت آموزشی از برنامه‌های ایشان خواهد بود.»

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان مردم نظرات مهمی را درباره مطالب ارائه‌شده از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و پیشنهادهای سازنده‌ای را برای ایجاد تحول و پیشرفت در آموزش و پرورش که پیشرفت نظام و کشور در گرو آن است، مطرح کردند و آقای حسینی ضمن قبول مطالب نمایندگان قول دادند مطالب‌شان را جمع‌بندی و به دولت منتقل کنند.

همچنین آقای دکتر حسینی در مورد تنگناهای اقتصادی در آموزش و پرورش و راه‌های کسب درآمد پایدار در این وزارتخانه راه‌حل‌هایی را پیشنهاد و تقاضا کردند در دستور کار مشترک مجلس و دولت قرار بگیرد. درباره پیگیری برای معوقات و مطالبات باقی‌مانده معلمان و کارکنان هم ضمن اشاره و تأکید به کار قبلی کمیسیون در این باره، اعلام کردند مبنای عملشان همان توافق کمیسیون با آقای دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه است.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش برای تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی به معلمان و کارکنان وزارت در توضیح جزئیات توافق یادشده گفت: «بعد از پیشنهاد بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی در پرداخت معوقات فرهنگیان. جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دستور آقای لاریجانی برگزار شد و به دنبال این موضوع یک جلسه‌ای به ریاست آقای عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شکل گرفت.

در این جلسه آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نماینده‌ای از دولت حضور پیدا کرد و فهرستی در ۲۴ محور تهیه کردیم که معوقات فرهنگیان را از سال ۸۲ تا ۹۷ نشان می‌داد.

در سال ۹۷ تخصیص‌ها قابل توجه بود، در این سال ۱۰۸ درصد تخصیص اعتبار داشتیم، اما قبل از این زمان معوقاتی از فرهنگیانی باقی مانده بود که میزان آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد. با تعیین میزان معوقات آقای نوبخت پذیرفتند تا در کارگروهی مشترک پرداخت معوقات فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و دولت تا پایان امسال متعهد شد معوقات افراد ذی‌نفع را بپردازند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن