جشنواره ملی ابن سینا چه اهدافی دارد؟

جواد بقایی دبیر اجرایی جشنواره ابن سینا در چهارمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا مبتنی بر آموزش در جهت ایجاد بستری مناسب برای پرروش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل دانش‌آموزان است.

وی گفت: این جشنواره با رویکرد رشد دانش‌آموزان است و می‌کوشد تا فضایی ایجاد کند تا دانش‌آموزان بتوانند در زمینه‌های علمی دیده شوند و در محورهای مختلف فعالیت کنند.

بقایی ادامه داد: بخش اختراعات یکی از مراحلی است که داوران بر عملکرد شرکت‌کنندگان نظارت دارند و در نهایت اسامی برترین‌ها در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر خواهد شد.

بقایی ادامه داد: استارتاپ‌های دانش‌آموزی از دیگر مراحل این جشنواره است که دانش‌آموزان بوم کسب و کار می‌نویسند و درنهایت باید بتوانند از دیده و بوم خود دفاع کنند.

دبیر اجرایی جشنواره ابن سینا اظهار داشت: در این جشنواره بخش دیگری به نام سمینارهای علمی وجود دارد که دانش‌آموزان در ۱۰ رشته زیست‌شناسی، علوم اعصاب، شیمی، فیزیک و … می‌توانند فعالیت داشته باشند. در ابتدا چکیده‌ای از پروژه‌های اجرایی برای ما ارسال می‌شود و در مراحل بعدی باید این پروژه‌ها به همراه پاورپوینت به دبیرخانه ارائه شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان باید در هر کدام از کلاس‌های مرتبط با خود از پروژه‌ها دفاع کنند، گفت: مسابقات در دو مرحله  اجرا می‌شود مرحله‌ای به صورت آنلاین از طریق سیستم جاج برگزار می‌شود و در مراحل بعدی شرکت‌ کنندگان به صورت حضوری در قالب تیم‌های دو نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند. همچنین در حوزه محتوای دیجیتال رقابت دیگری وجود دارد که دانش‌آموزان در آن ایده‌های خود را ارائه می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن