ریاضی علوم انسانی
تدریس ریاضی علوم انسانی را چگونه شروع کنیم؟
شما دبیران عزیز در ۲بخش میتوانید ایفای نقش داشته باشید که تعیین کنندۀ میزان تأثیر مثبت یا منفی در روند پیشرفت دانشآموزان انسانی است:
۱)دیدگاه نسبت به ریاضی علوم انسانی
۲)روش تدریس
دیدگاه نسبت به ریاضی علوم انسانی
اینکه دبیر ریاضی به دانشآموزان خود بگوید:
«درس ریاضی را یاد بگیر»، «ریاضی یاد گرفتنی است»، «ریاضی را همیشه میشود یاد گرفت» و مانند اینها، بسیار مؤثرتر از چندین و چند جلسه کلاس درس است.
تأثیر و جادوی مثبت این جملات، بارها بیشتر از بار منفی جملاتی است که دیگر همکاران در ذهن انسانیها حکاکی میکنند؛ جملاتی از جنس «موفق نشدن و یاد نگرفتن این درس» و «ضعیف بودن از پایه و ضعیف ماندن تا …»
- باور دانشآموزان همان جملاتی است که به او میگویید.
- تدریس ریاضی علوم انسانی، زمانی نتیجه میدهد که دانش آموز «باور یادگیری ریاضی» را از طرف شما بشنود.
- این جملات زمانی از طرف شما گفته میشود که: بپذیرید ریاضی و آمار در علوم انسانی، ریاضیات مهندسی نیست.
روش تدریــــــــس
قطعاً بین روش تدریس هر درس و دیدگاهی که نسبت به آن درس وجود دارد، رابطۀ مستقیمی وجود دارد.
شما اگر ریاضی را فرمول و حفظیات بدانید، تدریستان متفاوت از زمانی خواهد بود که آن را فهمیدنی و تمرینی بدانید.
روش تدریسی که به شما پیشنهاد خواهیم داد، مبنی بر یک اصل مشترک میان ما و شماست: «تخصص»