گزارش تصویری همایش ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس/ ویژه مازندران
گزارش تصویری همایش ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس/ ویژه مازندران ادامه مطلب »
گزارش تصویری همایش ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس/ ویژه مازندران ادامه مطلب »
معاونت آموزش متوسطه استان مازندران گفت: یادگیری یک صنعت در جهان است و جایگاه این صنعت مدرسه است. ایجاد فرصت یادگیری و خلق یادگیری و موقعیت یادگیری باید برای دانشآموزان ایجاد کنیم. همایش «ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس» ویژه استان مازندران به همت «مرکز ترویج علوم انسانی» و «ادارۀ تکنولوژیها و گروههای آموزشی …
شرایط رتبهبندی فرهنگیان اعلام شد وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه ۷۲۰ هزار نفر مشمول رتبهبندی فرهنگیان میشوند، تمام افرادی که مشمول طبقهبندی مشاغل هستند، تحت پوشش رتبهبندی قرار میگیرند در مجموع حدود ۷۲۰ هزار نفر در سراسر کشور از امتیازات رتبهبندی بهرهمند میشوند و با اختصاص به رتبههای مختلف برای افزایش صلاحیت حرفهای و دانش …
دکتر سیدمحمد دلبری با بیان اینکه يكي از اصول آموزش موفق، «دستيابي به يادگيري معنادار» است، گفت: ساختار کتاب درسی به مثابه يك شبكه دانشي براي ايده يا فكر، «بهيادسپاري» را سادهتر مي كند و اطلاعات در موقع نيازسريعتر بازيابي ميشوند. همایش «ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس» ویژه استان مازندران به همت «مرکز …
در سال ۹۲ حجم کتاب به میزان ۲۰درصد کم شد؛ مباحثی مانند اسما خمسه از کتاب حذف شد؛ تا جایی که ممکن بود حجم کتاب را پایین آوردیم و مطالب غیرضروری را حذف کردیم؛ اما باز هم این مُسَکن تاثیربخش نبود. حبیب تقوایی، مدرس و مؤلف عربی در کارگاه درس عربی همایش «ارتقای کیفیت آموزش …
روحالله کیانی، مدرس کارگاه جامعهشناسی همایش «ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس» علت عدم تمایل معلم به تدریس و عدم تمایل دانشآموز به کلاس را عدم آموزش به شیوۀ صحیح دانست و گفت: بهترین روش برای یاددهی و یادگیری در حوزۀ علوم اجتماعی، روش «اکتشافی سازندهگرا» است، در حالی که در علوم تجربی از …
کارگاه جامعهشناسی/ ایجاد چالش ذهنی، بهبود یادگیری ادامه مطلب »
دکتر روحالله کیانی، پژوهشگر اجتماعی در زمینۀ آسیب و سببشناسی، سخنران و مدرس همایشهای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای گوناگون، مدرس خانواده در حوزههای آموزشی- تربیتی و تکنولوژیهای نوین، دانشآموختۀ دکتری روانشناسی تربیتی(آموزش و یادگیری) الف) تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی(مهندس آموزش) دکتری تخصصی روان شناسی تربیتی (آموز و یادگیری) …
معلم ادبیات فارسی باید به تکنیکها و مهارتهای انگیزشی نیز مسلط باشد. اگر معلم بتواند در ذهن و دنیای دانشآموز نفوذ کند بهترین نتیجه حاصل میشود. اکبر یحیوی، دبیر با سابقۀ ادبیات در کارگاه ادبیات فارسی همایش «ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس» به سخنرانی پرداخت که در ادامه میخوانیم؛ روی خودتان سرمایهگذاری کنید …
اکبر یحیوی، متولّد ۱۳۴۹، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، دارای ۲۸ سال سابقۀ تدریس زبان و ادبیات فارسی رشتۀ علوم انسانی در مدارس نمونه آثار و تألیفات ۱- قلمرو زبانی (انتشارات مشاوران) ۲- قلمرو ادبی (انتشارات مشاوران) ۳- فارسی دوازدهم (کمک آموزشی) ۴- علوم و فنون ادبی (بخش تاریخ ادبیات و سبک شناسی) ۵- …