محمد بطحائی پنجشنبه شب در دیدار با نمایندگان تشکلهای صنفی معلمان فارس، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکلهای صنفی در آموزش و پرورش، گفت: این تشکلها ظرفیت بسیار توانمند ی هستند که میتوانند بخش عمدهای از انرژیشانرا بر روی راه حلها بگذارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: این جلسه که نخبگانی از بدنه آموزش و پرورش حضور دارند، بهترین فرصت برای بیان بحثهای کارشناسی و به دور از احساسات است که میتوان مسیری را برای رسیدن به اهداف پیدا کرد.
وی با اشاره به انتقاد نمایندگان تشکلهای صنفی از رسانهای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: نباید اطلاعات درون سازمانی ما در اخبار عمومی پخش شود و سایر اقشار جامعه را درگیر این موضوع کنیم.
بطحائی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم، باید دیده شویم و این جامعه است که شأن ما را بالا میبرد، بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند راه اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود و شبکه سینا در همین راستا راه اندازی شد.
در ادامه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال حاضرین جلسه مبنی بر علت عدم امکان اعمال بیش از یک مدرک تحصیلی برای فرهنگیان، گفت: این قانون مختص به آموزش وپرروش نیست و در همه دستگاهها و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، بیش از یک مدرک تحصیلی مورد قبول نیست و تلاش شده تا این موضوع برای آموزش و پرورش استثنا شود، چرا که فرهنگیان نیازمند ارتقا دانش و معلومات خود هستند.
بطحایی با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از بنگاههای اقتصادی زیان ده بوده اند، صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوبی داشته و اتفاقات گذشته در مورد صندق ذخیره هیچ ارتباطی به این صندوق و وزیر و هیأت امنای آن نداشته.
وزیرآموزش و پرورش در ادامه گفت: سند تحول بنیادین یک سند بی عیب و نقص نیست اما هم اکنون این سندکاملترین سند و نقشه راه برای آموزش و پرورش است.
بطحایی گفت: مدرسه ما به جای آموزش مهارت زندگی، تمرکز آن روی مفاهیم دانشی بوده و این انحراف عمده نظام آموزشی ما بویژه در دوره عمومی است و ما اصلاح این ساختار را از دوره ابتدایی شروع کرده ایم.
در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکلهای صنفی فرهنگیان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و از وزیر آموزش و پرورش رسیدگی به این موارد را خواستار شدند.