مهدی بهلولی دیگر کارشناس آموزشی هستند که نگاه انتقادی و سازندهای به این طرح داشتند.
وی معتقد است پیش از اجرای هر طرحی آموزش و پرورش باید به توجیه خانوادهها بپردازد. در جلسات مشترک با خانوادهها ابعاد این طرح باید مورد بررسی قرار بگیرد.
-اهداف طرح
-نقش خانوادهها در طرح
-نحوه اجرا طرح
در جریان گفت و گو مشخص شود، در غیر این صورت طرح مانند طرحهای پیشین فراموش خواهد شد.
حسن رحیمی به عنوان مدیر دبستان در دسته سوم کارشناسان این طرح جای میگیرد.
وی معتقد است دغدغه فعالان امر آموزش بود و نبود تکالیف در ایام تعطیلات نوروز نیست. مهمترین هدف تعطیلات لذت بردن دانشآموزان در جمع خانوادگی است.
بهتر است دانشآموزان به ثبت لحظات خوششان با خانواده بپردازند. نوشتن خاطرات، ثبت تصویر و اشتراک آنان در گروههای کلاسی و با همکلاسیهایشان مناسبتر از دلهره نوشتن تکالیف در عید است.
اگر بخواهیم به صورت جزئیتر به نوع تکالیف عید بپردازیم میتوان گفت خانوادهها در این زمینه نقش بسزایی دارند.
روند آموزش به سمتی سوق پیدا کرده که دیگر در طول سال تحصیلی خانوادهها درگیر تکالیف فرزندانشان نیستند زیرا کلیه تکالیف در مدرسه و با نظارت معلم انجام میشود.
عید فرصت مناسی است که خانوادهها تدابیری برای بهره بهتر دانشآموزان بیاندیشند.
مدیر مدرسه در این خصوص به خانوادهها پیشنهاد کرد به صورت مشترک نه برای کل تعطیلات عید بلکه برای ۵-۴ روز فرزندانشان برنامهریزی کنند.
ارائه برنامه مشترک برای کلیه دانشآموزان از سوی مدارس کاری عبث است چون تفاوتهای فردی و خانوادگی در این برنامهریزیها مغفول میماند.