دوره‌های آموزش مجازی دروس علوم‌انسانی

 

مرکز ترویج علوم انسانی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار می کند:

-اولین سمینار مجازي با عنوان ” آموزش عروض و قافیه (با محوریت عروض سماعی)”  با تدریس آقای دکتر عباسعلی پورعلیزاده ویژه‌ي دبیران متوسطه دوم رشته ي زبان وادبیات فارسی در استان کردستان از تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۹۹ لغایت ۱۷ خرداد ماه ۹۹ برگزار می گردد.

آزمون نهایی دوره در تاریخ ۱۸ خرداد ماه از ساعت ۹ الی ۱۶ برگزار خواهد گردید.

-دوره آموزش تاریخ با تدریس مولف کتاب درسی سرکار خانم فریده حشمتی

زمان مشاهده دوره از ۲۶ الی۳ تیر ۹۹
تاریخ آزمون آنلاین ۴ تیر ۹۹
در بازده زمانی ۹ الی ۱۶

-دوره آموزش زبان انگلیسی با تدریس آقای دکتر ابوطالب بیگ محمدی

زمان مشاهده دوره از ۲۷ الی ۴ تیر ۹۹
زمان آزمون آنلاین ۷ تیر ۹۹
در بازده زمانی ۹ الی ۱۶

– دوره آموزش فلسفه با تدریس مدرسین : آقای دکتر مصطفی شهرآیینی و آقای دکتر سعید طبّی ممتاز

زمان مشاهده دوره از ۲۴ الی ۳۰ خرداد ۹۹
زمان آزمون آنلاین ۱ تیر ۹۹
در بازده زمانی ۹ الی ۱۶

نظر به برگزاري این سمینار، دبیران رشته ي ادبیات و زبان فارسی متوسطه ي دوم می توانند از طریق سامانه ي این در این دوره ثبت نام و فیلم هاي آموزشی دوره را مشاهده نمایند. به آدرس کلیک کنید.

قابل توجه می باشد تنها براي همکارانی که در دوره‌های آموزش مجازی دروس علوم‌انسانی ثبت نام نموده و کد اختصاصی دریافت کرده اند گواهی دوره صادر خواهد گردید.

در صورت نیاز می توانید با شماره های ذیل با ما ارتباط برقرار کنید
۰۹۰۳۰۴۱۸۱۴۶   با این شماره نیز در تلگرام و واتس اپ نیز پاسخگو خواهیم بود.
۰۲۱۶۶۹۶۲۷۴۵

 

راهنمای ثبت نام آموزش مجازی دروس علوم‌انسانی (استان کردستان) نیر قابل دسترس هست.

آموزش ثبت نام دوره های آموزشی

یادداشت معاون آموزش متوسطه استان کردستان

علوم انسانی به مثابۀ تولید فرهنگ

در اهمیّت جایگاه علوم انسانی در زندگی بشری تردیدی وجود ندارد، بنابراین برای تایید آن به استدلال نیازی نیست. به یقین محتوای علوم انسانی در راستای بهبود کیفیت زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … است، همچنین وظیفۀ تربیت شهروندان آگاه، مفید و مقیّد به ضوابط زندگی اجتماعی را دارد.

علوم انسانی در نهایت به بهبود کیفیت زندگی بشر در جوامع انسانی ختم می‌شود. لذا از این منظر بر سایر علوم دیگر برتری و رجحان دارد.

ما به علوم انسانی می‌پردازیم زیرا قصد داریم از طریق آن از زندگی بهتری برخوردار باشیم و هدفمندانه در مسیر احیای تمدن اسلامی- ایرانی گام های مؤثری برداریم، بنابراین هر آنچه تحت عنوان توسعۀ فرهنگ اجتماعی شناخته می شود، باید ذیل عنوان فعّالیّت‌های علوم انسانی اعم از ادبیات، جامعه شناسی، روان شناسی ، تاریخ ، اقتصاد و… جستجو کرد و صد البته جایگاه آموزش و پرورش در این هدف والا و مقدّس بی بدیل است؛ زیرا با وجود دبیران فرهیخته و تلاشگر و جمعیّت بزرگ دانش‌آموزی با برجسته نمودن و معرفی جاذبه‌های رشتۀ علوم انسانی می‌توان به جذب دانش آموزان علاقمند اقدام نمود به طوری که بیشترین آمار ثبت نامی رشته علوم انسانی را در دو سال اخیر داشته‌ایم و این امر می‌تواند به ارتقای جایگاه علوم انسانی کمک شایانی بنماید.

پذیرش دانش‌آموزان علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های تربیت معلّم امیدهای فراوانی را در دل ها زنده کرد. البته نباید کاستی‌ها و چالش‌های پیش روی علوم انسانی را نادیده گرفت و همچنین برای درک ضرورت  و بر طرف نمودن مشکلات وافر در این راه برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

استان کردستان که به حق از طرف مقام معظم رهبری به عنوان استان فرهنگی شناخته و نامگذاری گردید، نشان از وجود بسترهای کافی و وافی برای ارتقای علوم انسانی دارد.

وجود شاعران، نویسندگان، مترجمین و داستان نویسان فرهیخته در صد سال اخیر در استان کردستان از علاقۀ زیاد مردم این خطۀ همیشه سربلند به مسائل انسانی  و علوم مربوطه نشات گرفته است .

کارنامۀ اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در مسابقات فرهنگی، هنری, علمی و کنکور سراسری و نیز حضور فعّال دبیران  در عرصه‌های مختلف اجتماعی، مطبوعاتی و حضور در نشست‌های فرهنگی گویای عمق و نفوذ علوم انسانی در زندگی عامۀ فرهیختگان استان را دارد.

کسب رتبه‌های اول کشوری و رتبۀ اول منطقه‌ای  و رتبه های برتر کشوری کنکور سراسری در سنوات متعدد  نیز رتبۀ ارزشمند کشوری در جشنواره های نشان از اهمیّت و جایگاه ویژه این رشته در بین دانش آموزان و دبیران دارد.

حضور بیش از  پانزده هزار دانش‌آموز کردستانی مشغول به تحصیل در رشتۀ علوم انسانی که ۴۶ درصد از کل دانش‌آموزان نظری استان را تشکیل می‌دهند، نوید بخش فردایی بهتر و فضای انسانی‌تر و متعادل‌تر از گذشته است که وظیفۀ دست اندرکاران و مسؤلان آموزش و پرورش خصوصاَ معلمین گرامی را دو چندان می نماید. باشد که با برگزاری همایش‌های متعدد بتوان از اذهان دست اندرکاران این غفلت‌زدایی را کرد و در این راستا قدم های موثر و مفیدی برداشت.

نامدار معاون آموزش متوسطه کردستان

به بالای صفحه بردن