علی اسدی: استان مازندران جزء ۵ استان برتر آموزشی

رئیس ادارۀ تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش استان مازندران گفت: استان مازندران در رتبه‌های آموزشی، امتحانات نهایی و کنکور جزء ۵ استان برتر کشور است. 

به گزارش «مرکز ترویج علوم انسانی»، همایش «ارتقای کیفیت آموزش علوم انسانی در مدارس» پنج‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه در اردوگاه شهدای بادلۀ ساری برگزار شد.

علی اسدی‌کفشگری، رئیس ادارۀ تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش استان مازندران در افتتاحیه این همایش گفت: استان مازندران در رتبه‌های آموزشی، امتحانات نهایی و کنکور جزء ۵ استان برتر کشور است.

به دانش‌آموزان رشتۀ انسانی بها دهید

وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه بیشتر خانواده‌ها به رشتۀ تجربی و ریاضی تمایل دارند و کمتر به رشتۀ علوم انسانی توجه می‌شود.

اسدی افزود: دانش‌آموزان رشتۀ علوم انسانی از کم‌توجهی مدیران مدارس به آنها گله‌مندند.

ارتقای مهارت‌های دبیران در دستور کار است

رئیس ادارۀ تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان مازندران یکی از اهداف آموزش و پرورش را ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای دبیران دانست و گفت: در برنامه داریم تا از طریق برگزاری همایش، کارگاه‌های تخصصی، آزمون‌های آنلاین مهارت‌های حرفه‌ای دبیران را ارتقا بخشیم.

ارزشیابی دانش‌آموزان دچار خلأ است

اسدی مبحث دیگر را لزوم اصلاح ارزشیابی دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: ارزشیابی دانش‌آموزان باید اصلاح شود؛ در متوسطه دوم بیشتر ارزشیابی نهایی معیار قرار می‌گیرد اما تفاوت فاحشی بین نمرات مستمر و پایانی وجود دارد، برای مثال میانگین نمرۀ یک درس در نهایی ۳ است و در مستمر ۱۶!

وی افزود: بنابراین از سرگروه‌های آموزشی می‌خواهیم به سمت ارزشیابی تکوینی دانش‌آموزان بروند.

آموزشگاه‌ها رغیب جدی مدارس شده‌اند

رئیس ادارۀ تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان مازندران به معضل دیگری در مقطع متوسطه دوم اشاره کرد و گفت: معضل دیگر رفتن دانش‌آموزان دوازدهم به مؤسسات کنکور و ترک مدرسه است، این درحالی است که دانش‌آموزان رتبه‌ تک‌رقمی ما هرگز چنین روشی نداشته‌اند.

اسدی در پایان گفت: از معلمان و مدیران می‌خواهیم تا با آگاه کردن والدین و دانش‌آموزان جلوی رشد این معضل را بگیرند چراکه این موضوع باعث پایین آمدن نمرات در امتحانات نهایی و آموزش متوسطه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن