مدرسه‌محوری فرهنگ حاکم بر مدارس را تغییر می‌دهد

مدرسه محوری

به نقل از فارس:

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش از ابلاغ دستورالعمل تطبیق کارنامه‌های تحصیلی دوره‌های آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (۳،۳،۳،۳) در آینده نزدیک خبر داد.

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان دفتر آموزش متوسطه نظری به اهمیت برنامه محوری و حرکت بر مسیر برنامه اشاره کرد و سیاست مدرسه‌محوری را مهم‌ترین سیاست وزارت آموزش‌وپرورش برای توانمند‌سازی مدارس دانست.

سلطانیان گفت: مدرسه‌محوری فرهنگ حاکم بر مدارس را تغییر می‌دهد و جو جدیدی از روابط و همکاری گروهی، ارتباطات بین فردی، مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی متعهدانه و حرفه‌ای شدن افراد را به دنبال دارد که نتیجه آن ایجاد محیط یادگیری مطلوب‌تر، بانشاط‌تر و پویاتر است.

وی به برنامه‌های سال ۹۸ وزارت آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه عنوان ۳۰ برنامه معاونت آموزش متوسطه که مطابق برنامه‌های اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه است، تهیه‌شده و به همراه چارچوب تفصیلی، شناسنامه برنامه و برش‌های استانی اهداف کمی مورد انتظار برای تحقق برنامه‌ها، به همه استان‌های کشور ابلاغ‌شده است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه به‌ضرورت تغییر و بازنگری در شیوه نظارت بر عملکرد ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اشاره و از اهتمام جدی روسای تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های کشوری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کیفیت‌بخشی قدردانی کرد.

سلطانیان همچنین بر ضرورت افزایش نظارت بر امور آموزشی استان‌ها، اهتمام جدی در توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای، اجرای مطلوب برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دبیرستان‌ها، تحلیل نتایج ارزیابی از پژوهش سراهای دانش‌آموزی برای شناسایی و رفع آسیب‌ها، توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی، بازنگری در دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها تأکید کرد و گفت: دستورالعمل تطبیق کارنامه‌های تحصیلی دوره‌های مختلف آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (۳،۳،۳،۳) تهیه‌شده و به‌زودی به استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن