سیداحمد کسائیان، مدرس زبان چالوس

کارگاه زبان انگلیسی

کارگاه انگلیسی مرکز ترویج علوم انسانی در چالوس با تدریس دکتر سیداحمد کسائیان ، دانش‌آموختۀ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشتۀ آموزش زبان انگلیسی برگزار شد.

رسالت های معلمی‌

تدریس در همه جوامع، حتی در ایده‌آل‌ترین جوامع، کاری پیچیده و فوق تخصصی می‌باشد.

نکته مهم اینجاست، برای اینکه از پس این کار تخصصی بربیاییم در مقابل همه گله‌هایی که از کتاب، آزمون‌ها، وقت کم کلاس، متنوع بودن سطح بچه ها، عدم همخوانی سیاست های کنکور و تدریس مدرسه و… باید واقعا بخواهیم تا کاری انجام دهیم نه اینکه فقط آرزویش را داشته باشیم و اینکه بهترین سطح از خودمان را ارائه دهیم.

اگر می‌خواهیم که دانش آموزان زبان را خوب یاد بگیرند و انگیزه پیدا کنند، ابتدا باید خود، انگلیسی راخوب بلد باشیم تا دانش‌آموز ترغیب به یاد گرفتن شود.

دوم علاقمند به کار تدریس باشیم.

باید بدانیم چه چیزی را ارائه دهیم که دانش آموزان را به خود و درس جذب کنیم.

First: develop yourself

Second: motivation

Third: preparation before class

مشکلات موجود در زمینه آموزش

  • کارگاه زبان همایش چالوس
  • زمان کلاس کم است.
  • رابطه بین معلم و دانش آموز خوب نیست.
  • سوال های مکرر دانش آموزان درباره ی کاربرد زبان
  • تغییر انگیزه دانش آموزان به دلیل شایعات حذف درس زبان
  • نبود سخت افزار های لازم برای بخش listening
  • دسترسی نداشتن دانش آموزان به فایل صوتی کتاب
  • زیاد بودن جمعیت کلاس و ناهمگن بودن
  • هدف دانش آموزان یادگیری نیست گذر از کنکور است.
  • هدف کتاب بهبود speaking دانش آموزان است و به همین علت بخش grammar کمتر شده ،اما دانش آموزان در هر دو بخش ضعیف اند.
  • درخواست نمره دادن به دانش آموزان در عین نداشتن مهارت از سوی مدیران مدارس
  • مفاهیم کتاب های دوره اول متوسطه کامل نیستند،به همین علت در دوره دوم در زمینه آموزشی دچار مشکل میشویم.

شیوه های مختلف آموزش به دانش آموزان

کارگاه زبان همایش چالوس

تدریس به صورت جمعی انجام می‌شود ‌اما یادگیری به صورت فردی اتفاق می‌افتد،به همین علت دریافت دانش آموزان متفاوت است.

People do not learn in the same way, because they have multiple talents , so we have to .find different ways of teaching

  • فهم خود معلم از تدریس بسیار مهم است.
  • شکل های مختلف زبان یاد دادن و یادگرفتن
  • معرفی کتاب داستان های ساده در سطح های easy starter, beginner, elementary و در تعداد زیاد (این کار به دانش آموز grammatically judgment  می‌دهد)
  • درک تفاوت بین aquization  وlearning  باید جوری تدریس کرد که aquization  در خانه اتفاق بیفتد.انتخاب فیلم و انیمیشن برای دانش اموزان بخشی از aquization  است.

Play games in the class

Role plays

Give projects

Interview

Information activity

Diversify the activities that we do in the class

کارگاه انگلیسی / Listening ability

کارگاه زبان همایش چالوس

برای اموزش listening از آسان ترین سطح ممکن شروع کنید و بعد به سطح های سخت تر برسید.

یکی از سطح هایlistening، imitative است.

no meaning , no understanding, just repeat.

یکی از سطح های دیگر،responsive  است.

برای مثال: put your hand on your head  و اگر کار خواسته شده را انجام داد، مفهوم را فهمیده است و همین کافیست.

سطحی دیگر که میتوان از ان یاد کرد intensive است.در این سطح مهارت فهم کلماتی که تلفظ یکسان و یا شبیه به هم دارند تقویت می‌شود.

سطح interactive  آخرین سطح در آموزش listening  است.

پیاده کردن listening  کار بیهوده ای است، زیرا هدف فهمیدن کلمه به کلمه نیست، بلکه فهم کلی listening  است.

در واقع appltrative forgetting اتفاق می‌افتد.

forget the form, keep the message.

نکته آخر کارگاه انگلیسی

کارگاه زبان همایش چالوس

 رابطه بین معلم و دانش آموز بسیار پر اهمیت است.

معلم باید بتواند رابطه خوبی را با دانش آموزان برقرار کند، برای مثال معلم خودش را در سن و سال و جایگاه دانش آموزان قرار دهد.

با آنها درد و دل کنند؛تا دانش آموز این احساس را داشته باشد که معلم دلسوز اوست و او را دوست دارد.

فایل صوتی کارگاه انگلیسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن