در علم و دانش خبری از پول نیست؛

مصاحبه با جلال الدین افضل لطفا رشته تحصیلی دبیرستان و دانشگاه خود را معرفی بفرمایید من در دبیرستان ریاضی فیزیک خواندم. یک دوره‌ی ناتمام فیزیک را در دانشگاه تهران سپری کردم و فوق‌دیپلم معادل فیزیک گرفتم. فیزیک را رها کردم. در کنکور هنر شرکت کردم و مدرک کارشناسی‌ام را در رشته‌ي مرمت آثار تاریخی از …

در علم و دانش خبری از پول نیست؛ ادامه مطلب »

علاقه به روان‌شناسی در خانوادۀ ما موروثی است؛

مصاحبه با دکتر مصطفی تبریزی دکتر مصطفی تبریزی عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی بوده و مؤسس مرکز مشاورۀ دانشگاه علامه طباطبایی و مرکز مشاورۀ روزبه است که با گذشت زمان، فعالیت خود را گسترش داده و مرکز مشاوره روزبه ۲و۳ را نیز تاَسیس کرده‌اند. ایشان تا به امروز ۳۵ تألیف و ترجمه …

علاقه به روان‌شناسی در خانوادۀ ما موروثی است؛ ادامه مطلب »

Conference on modern methods of teaching English

  teachers Role and Textbook Role At first we are going to survey and compare the role of the teacher and how they try to teach reading comprehension of Vision 3. In fact, a teacher is considered as a driver, it means a teacher is able to determine the destination, and also lead the students …

Conference on modern methods of teaching English ادامه مطلب »

همایش روش‌های نوین تدریس ریاضی و آمار در علوم‌انسانی

همایش روش‌های نوین تدریس ریاضی و آمار از دکتر آزاده قاهری به منظور بررسی کتاب درسی نونگاشت دعوت شد. دکتر قاهری در رابطه با «چرخه حل مسائل در آمار و اهمیت سواد آماری» سخنرانی کردند. به گفته دکتر قاهری: در گذشته‌های دور عموما افراد در مباحثات و گفت‌و‌گوها اطلاعات غیر دقیق و کیفی ارائه می‌کردند، …

همایش روش‌های نوین تدریس ریاضی و آمار در علوم‌انسانی ادامه مطلب »

همایش روش‌های نوین تدریس علوم و فنون

سخنران همایش، جناب دکتر کمالی نهاد در این گردهمایی تخصصی، به پاره‌ای از ابهامات در رابطه با حذف بحرهای عروضی از کتاب علوم و فنون ادبی پاسخ دادند. دکتر کمالی نهاد در این رابطه اینگونه توضیح دادند: ما بحر را از کتاب درسی حذف نکرده‌ایم، بلکه به علت محدودیت های زمانی، حجم موضوعات کتاب را …

همایش روش‌های نوین تدریس علوم و فنون ادامه مطلب »

همایش روش‌های نوین تدریس تاریخ

در همایش روش‌های نوین تدریس تاریخ ابتدا دکتر کوروش فتحی هدف از تالیف کتاب درسی نونگاشت را «درک و فهم تاریخ به دور از حفظیات صِرف» دانستند. به گفته ایشان: هنر معلم آن است که دانش‌آموز را در روند آموزش و یادگیری درس تاریخ با خود همگام کند که در بلندمدت به درک تاریخ برسد …

همایش روش‌های نوین تدریس تاریخ ادامه مطلب »

همایش روش‌های نوین تدریس فلسفه

در این همایش از آقای دکتر اعتصامی ،مولف کتاب درسی، دعوت به عمل آمد. محورهای کلی سخنان ایشان «رویکرد کتاب فلسفه پایه یازدهم» و «موانع موجود سر راه فلسفه و ایرادات آن» بود. دکتر اعتصامی در همایش به سه رویکرد در حوزه فلسفه اشاره نمودند: • رویکرد تاریخی • رویکرد موضوعی • رویکرد موضوعی تاریخی

همایش روش‌های نوین تدریس زبان عربی

در همایش روش‌های نوین تدریس زبان عربی دکتر اشکبوس ،مولف کتاب درسی پایه دوازدهم، در ابتدا به پرسش‌های مکتوب معلمان پاسخ داده و بخش‌های سخت و نارسای کتاب درسی نونگاشت را توضیح دادند. یکی از سوالات پرتکرار معلمان در رابطه با منبع سوالات کنکور  درس عربی بود که این‌گونه پاسخ دادند: کنکور تابع کتاب درسی …

همایش روش‌های نوین تدریس زبان عربی ادامه مطلب »

همایش روش‌های نوین تدریس دین و زندگی

در نشست تخصصی روش‌های نوین تدریس دین و زندگی از دبیر برگزیده دین و زندگی،آقای کریمی، جهت بررسی کتاب درسی دعوت به عمل آمد. آقای کریمی هم دراین راستا پیشنهادات خود را به معلمان ارائه دادند؛ از جمله: نیازسنجی دانش آموزان و فضای آموزشی کلاس. ایشان در توضیح این مطلب چنین گفتند: تدریس در تهران …

همایش روش‌های نوین تدریس دین و زندگی ادامه مطلب »

همایش روش‎های نوین تدریس جغرافیا

در همایش روش‌های نوین تدریس جغرافیا خانم دکتر فلاحیان مولف کتاب درسی به عنوان سخنران اول و نویسنده دو فصل از کتاب با عنوان‌های «جغرافیای سکونتگاه‌ها» و «جغرافیای حمل و نقل» به اهمیت معرفی نرم‌افزار موجود درکتاب درسی همچون “GIS” و “ماتریس” پرداختند و پاسخگوی ابهامات دبیران در خصوص این دو فصل بودند.

به بالای صفحه بردن